Školský podporný tím Školský podporný tím (ďalej len ŠPT) predstavuje v súlade s § 84a zákona 138/2019 Z. z. spolupracujúcu skupinu ľudí zostavenú z odborných a pedagogických zamestnancov školy, ktorí sa aktívne podieľajú na tvorbe rešpektujúcej kultúry školy ako učiacej sa organizácie.
Úlohy ŠPT:
- podporovať formou poradenstva pedagogických zamestnancov, žiakov a rodičov
- koordinovať rozvoj inkluzívneho vzdelávania a participovať na vytváraní pozitívnej školskej klímy,
- poskytovať metodickú podporu pedagogickým zamestnancom,
- podporovať triednych učiteľov pri realizácii univerzálnych preventívnych programov, aktivít a podľa potreby uskutočňovať selektívne preventívne programy,
- poskytovať poradenstvo podľa potrieb každému dieťaťu/žiakovi a jeho zákonným zástupcom (špecificky pri prechode dieťaťa/žiaka do špecializovaných výchovných zariadení – liečebno-výchovné sanatórium, diagnostické centrum, reedukačné centrum vrátane sledovania priebehu, spolupráce so zariadením a prípravy jeho návratu a adaptácie),
- spolupracovať s ostatnými organizáciami (zariadenia poradenstva a prevencie, špecializované výchovné zariadenia, zariadenia sociálnoprávnej ochrany, polícia) pri riešení zložitejších a komplexnejších prípadov, členovia ŠPT sa môžu zúčastňovať na odborných konzíliách a prípadových stretnutiach,
- participovať pri vyhľadávaní a identifikovaní detí/žiakov s rizikovým vývinom,
- participovať na tvorbe školského vzdelávacieho programu,
- vytvárať podporné siete v škole, s inými inštitúciami a subjektmi v rámci rezortu školstva aj na medzirezortnej úrovni.
Princípy ŠPT:
Princíp komunikácie – otvorená konštruktívna komunikácia zabezpečená pravidelným bezpečným vymieňaním a overovaním informácií, prepájanie všetkých členov školskej komunity smerom k spoločnému cieľu.
Princíp kooperácie – pravidelné stretávanie a spoločné hľadanie riešení, vzájomné poskytovanie konštruktívnej spätnej väzby, rešpektovanie rovnováhy profesijných rolí a dosiahnutie hodnotového konsenzu.
Princíp koordinácie – organizovanie, plánovanie, hodnotenie činnosti tímu a subtímov v nadväznosti na odporúčané odborné postupy (samohodnotenie, intervízia, supervízia).
Princíp komplexnosti – multidisciplinárna práca smerom k spoločnému cieľu rôznymi odbornými metódami, úzka spolupráca so zariadeniami poradenstva a prevencie a ďalšími externými subjektmi.
Princíp kvality – poznanie vlastnej odbornosti, rešpektovanie odbornosti kolegov, podpora celoživotného vzdelávania a sledovanie aktuálnych trendov.
Sme tu pre Vás!
V prípade potreby nás neváhajte kontaktovať osobne, alebo elektronicky formou EduPage, aby sme sa mohli spoločne podieľať na riešení aktuálnej situácie.
Váš podporný tím. 😊
Školský podporný tím tvoria:
Administrátor školského podporného tímu: Mgr. Jana Kolšovská
Koordinátor ŠPT, školský špeciálny pedagóg: Mgr. Simona Šoltés Nazadová
Školský psychológ: Mgr. Radana Zbihlejová
Výchovný poradca: PaedDr. Mária Pállova
Karierový poradca: PaedDr. Bibiána Ondrejčáková
Koordinátor prevencie: PaedDr. Ingrida Bačová
Pedagogickí asistenti:
Mgr. Lucia Poláková
Mgr. Dávid Keresteš
Mgr. Mária Tokárová
Mgr. Jaroslava OrečnáNatália Švidroňová
Dorota Korupecká
Katarína Fúseková
Eugen Godla