Školský podporný tím

Školský podporný tím Školský podporný tím (ďalej len ŠPT) predstavuje v súlade s § 84a zákona 138/2019 Z. z. spolupracujúcu skupinu ľudí zostavenú z odborných a pedagogických zamestnancov školy, ktorí sa aktívne podieľajú na tvorbe rešpektujúcej kultúry školy ako učiacej sa organizácie.

Úlohy ŠPT: 

  • podporovať formou poradenstva pedagogických zamestnancov, žiakov a rodičov
  • koordinovať rozvoj inkluzívneho vzdelávania a participovať na vytváraní pozitívnej školskej klímy,
  • poskytovať metodickú podporu pedagogickým zamestnancom,
  • podporovať triednych učiteľov pri realizácii univerzálnych preventívnych programov, aktivít a podľa potreby uskutočňovať selektívne preventívne programy,
  • poskytovať poradenstvo podľa potrieb každému dieťaťu/žiakovi a jeho zákonným zástupcom (špecificky pri prechode dieťaťa/žiaka do špecializovaných výchovných zariadení – liečebno-výchovné sanatórium, diagnostické centrum, reedukačné centrum vrátane sledovania priebehu, spolupráce so zariadením a prípravy jeho návratu a adaptácie),
  • spolupracovať s ostatnými organizáciami (zariadenia poradenstva a prevencie, špecializované výchovné zariadenia, zariadenia sociálnoprávnej ochrany, polícia) pri riešení zložitejších a komplexnejších prípadov, členovia ŠPT sa môžu zúčastňovať na odborných konzíliách a prípadových stretnutiach,
  • participovať pri vyhľadávaní a identifikovaní detí/žiakov s rizikovým vývinom,
  • participovať na tvorbe školského vzdelávacieho programu,
  • vytvárať podporné siete v škole, s inými inštitúciami a subjektmi v rámci rezortu školstva aj na medzirezortnej úrovni.

Princípy ŠPT:

Princíp komunikácie – otvorená konštruktívna komunikácia zabezpečená pravidelným bezpečným vymieňaním a overovaním informácií, prepájanie všetkých členov školskej komunity smerom k spoločnému cieľu.

Princíp kooperácie – pravidelné stretávanie a spoločné hľadanie riešení, vzájomné poskytovanie konštruktívnej spätnej väzby, rešpektovanie rovnováhy profesijných rolí a dosiahnutie hodnotového konsenzu.

Princíp koordinácie – organizovanie, plánovanie, hodnotenie činnosti tímu a subtímov v nadväznosti na odporúčané odborné postupy (samohodnotenie, intervízia, supervízia).

Princíp komplexnosti – multidisciplinárna práca smerom k spoločnému cieľu rôznymi odbornými metódami, úzka spolupráca so zariadeniami poradenstva a prevencie a ďalšími externými subjektmi.

Princíp kvality – poznanie vlastnej odbornosti, rešpektovanie odbornosti kolegov, podpora celoživotného vzdelávania a sledovanie aktuálnych trendov.

Sme tu pre Vás!

V prípade potreby  nás neváhajte kontaktovať osobne, alebo elektronicky formou EduPage, aby sme sa mohli spoločne podieľať na riešení aktuálnej situácie.

Váš podporný tím. 😊

 

Školský podporný tím tvoria:

Administrátor školského podporného tímu: Mgr. Jana Kolšovská

Koordinátor ŠPT, školský špeciálny pedagóg: Mgr. Simona Šoltés Nazadová

Školský psychológ: Mgr. Radana Zbihlejová

Výchovný poradca: PaedDr. Mária Pállova

Karierový poradca: PaedDr. Bibiána Ondrejčáková

Koordinátor prevencie: PaedDr. Ingrida Bačová

Pedagogickí asistenti:

Mgr. Lucia Poláková
Mgr. Dávid Keresteš
Mgr. Mária Tokárová
Mgr. Jaroslava OrečnáNatália Švidroňová
Dorota Korupecká
Katarína  Fúseková

Eugen Godla